Oferta na rok 2009/10

(Ostatnia zmiana: 7 grudnia 2008)

 

W roku szkolnym 2009/2010 proponujemy następujące formy zajęć grupowych:

 

 

Dla dzieci w wieku od urodzenia do 6 lat, ich rodziców i nauczycieli

  • Zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zakłóceniami rozwoju emocjonalno- społecznego wspólnie dla dzieci i rodziców.

Jeden cykl zajęć obejmuje 7 spotkań 2-godzinnych odbywających się raz z tygodniu. Do grupy terapeutycznej kwalifikowane są dzieci po zdiagnozowaniu problemu dziecka podczas wizyt indywidualnych.

  • Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Prowadzone są 4 grupy z częstotliwością raz na 2 tygodnie. Kwalifikacji do grup dokonują pracownicy poradni.
  • Zajęcia psychoprofilaktyki rozwoju i edukacji z całą grupą przedszkolną.

Na terenie przedszkola, po wcześniejszym omówieniu problemu danej grupy i uzgodnieniu terminu zajęć – 1 cykl zajęć w roku szkolnym.

  • Zajęcia warsztatowe dla rodziców na terenie przedszkoli.

Proponowana tematyka spotkań:

  • Dojrzałość szkolna – wybrane aspekty,
  • Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo,
  • Jak skutecznie stymulować rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym?
  • Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym,
  • Postępowanie z dzieckiem 3-4 letnim, przejawiającym upór i chwiejność emocjonalną,
  • Problemy adaptacyjne u dzieci rozpoczynających uczęszczanie do przedszkola,
  • Wpływ telewizji i komputera na rozwój i funkcjonowanie dzieci w wieku przedszkolnym.

 

  • Zajęcia warsztatowe dla nauczycieli przedszkoli i opiekunów żłobków.

Proponowana tematyka zajęć:

  • Jak rozmawiać z rodzicami o problemach dziecka?

 

Dla uczniów szkół podstawowych i ich rodziców:

 

  • Zajęcia dla dzieci wykazujących specyficzne trudności w uczeniu się. Kwalifikacji dokonują pracownicy poradni po przeprowadzonej diagnozie psychologiczno-pedagogicznej. Zajęcia odbywać się będą w okresie od października 2007 do czerwca 2008, z częstotliwością dwa razy w  miesiącu.
  • Zajęcia dla dzieci z klas I-III z grupy ryzyka dysleksji i z zakłóceniami w sferze emocjonalno-społecznej.
  • Zajęcia dla uczniów klas I-III i IV– VI  z zakłóceniami rozwoju emocjonalnego (od października 2007r).
  • Zajęcia psychoprofilaktyczne wspierające  rozwój emocjonalno-społeczny dzieci uzdolnionych muzycznie.
  • Zajęcia z całymi klasami ukierunkowane na tematykę zgłoszoną przez wychowawców ( decyduje kolejność zgłoszeń).
  • Spotkania warsztatowe dla rodziców.

Proponowana tematyka:

  • Jak skutecznie wychowywać dziecko?
  • Przyczyny powstawania specyficznych trudności w pisaniu i czytaniu,
  • Rozwijanie umiejętności wychowawczych
  • oraz tematyka zgłoszona przez szkoły
  • Organizowanie na terenie poradni grup wsparcia dla rodziców ( w zależności od potrzeb).
  • Zajęcia warsztatowe dla nauczycieli wychowania fizycznego na temat „Rola wychowania fizycznego w profilaktyce dysleksji”.
  • Zajęcia dal uczniów klas III Szkoły Podstawowej z grupy ryzyka dysleksji oraz wykazujących zakłócenia w rozwoju emocjonalno-społecznym (od listopada 2008r)
  • Zajęcia dla uczniów klas IV Szkoły Podstawowej wspierające w dojrzewaniu do podejmowania prawidłowych decyzji zawodowych (od X 2008 – i warsztaty dla rodziców tych dzieci).
  • Zajęcia z klasą VI – „Jak radzić sobie ze stresem”.

 

Dla młodzieży gimnazjalnej, jej rodziców i nauczycieli

 

  • Zajęcia aktywizujące do wyboru zawodu „Kim będę”. Są to kilkugodzinne warsztaty dla całej klasy organizowane na terenie szkoły z udziałem wychowawcy  w okresie od października 2007 do kwietnia 2008.
  • Zajęcia dla młodzieży klas I i II gimnazjum z zakłóceniami rozwoju emocjonalnego i podejrzeniem dysleksji. Kwalifikacji dokonują pracownicy poradni po przeprowadzonej diagnozie psychologiczno-pedagogicznej.
  • Zajęcia warsztatowe z całymi klasami.

Proponowana tematyka:

  • Jak radzić sobie ze stresem?
  • Techniki skutecznego uczenia się
  • Zajęcia dla uczniów klas I Gimnazjum wspierające ich w dojrzewaniu do podejmowania prawidłowych decyzji zawodowych (od I 2009 roku – i warsztaty dla rodziców tych dzieci).
  • Zajęcia warsztatowe dla rodziców uczniów klas III gimnazjum „Kim będzie moje dziecko?”

 

 

Dla młodzieży ponadgimnazjalnej, jej rodziców i nauczycieli

 

  • Zajęcia aktywizujące wybór zawodu w klasach II licealnych na temat: „Decyduję o sobie”. Są to kilkugodzinne warsztaty dla całej klasy na terenie szkoły, w których uczestniczy wychowawca (październik 2007 – marzec 2008).
  • Zajęcia interwencyjne z klasami w sytuacjach  problemowych (zgodnie ze zgłoszeniami).
  • Warsztaty psychologiczne dla młodzieży na temat  „Sposoby radzenia sobie ze stresem”.

 

 

W roku szkolnym 2009/2010 planujemy:

 

  • Objęcie kolejnej grupy dzieci 6-letnich i młodszego wieku szkolnego badaniami przesiewowymi w ramach  Programu „Słyszę”.
  • Włączenie się do działań na rzecz rodzin z dzieckiem specjalnej troski, m. in. poprzez udział w koncercie integracyjnym w Akademii Muzycznej w Katowicach  we współpracy z Polskim Towarzystwem Higieny Psychicznej.
  • Kontynuowanie spotkań z pedagogami szkolnymi – grupa wsparcia.
  • Spotkania z młodszymi nauczycielami – grupa wsparcia.

 

 

 

Opracował Zespół Pracowników Poradni

Psychologiczno-Pedagogicznej w Będzinie

 

 

 118 Liczba odwiedzin,  1 Dzisiaj