Podstawy kinezjologii edukacyjnej
Gimnastyka Mózgu jest zarejestrowanym znakiem handlowym Fundacji Kinezjologii Edukacyjnej, USA. Prawo nauczania Gimnastyki Mózgu® posiadają wyłącznie licencjonowani instruktorzy Międzynarodowego Fakultetu Kinezjologii Edukacyjnej.
Dr Paul Dennison jest twórcą kierunku Kinezjologii Edukacyjnej, współautorem programu ćwiczeń Gimnastyki Mózgu®, współzałożycielem Fundacji Kinezjologii Edukacyjnej. Kinezjologia Edukacyjna uczy w teorii i praktyce wykorzystania naturalnego ruchu fizycznego niezbędnego do organizowania pracy mózgu i ciała. Dennison wraz z swoją żoną Gail odkryli ogromne możliwości ruchu fizycznego, które mogą być wykorzystane
w przypadku dzieci jak i dorosłych.
Metoda Dennisona jest to metoda polegająca na stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju osobowości poprzez zestaw ćwiczeń ruchowych prowadzących do synchronizacji pracy mózgu. Ćwiczenia Gimnastyki Mózgu® pobudzają określone struktury mózgu, mechanizmy integracji myśli i ruchu, dzięki czemu nowy sposób uczenia jest bardziej naturalny, spontaniczny i sprzyja zapamiętywaniu. Ćwiczenia są bezpieczne i łatwe, wykonując je odczuwa się zadowolenie z wysiłku fizycznego.
Dr Paul Dennison jest twórcą kierunku Kinezjologii Edukacyjnej, współautorem programu ćwiczeń Gimnastyki Mózgu®, współzałożycielem Fundacji Kinezjologii Edukacyjnej. Kinezjologia Edukacyjna uczy w teorii i praktyce wykorzystania naturalnego ruchu fizycznego niezbędnego do organizowania pracy mózgu i ciała. Dennison wraz z swoją żoną Gail odkryli ogromne możliwości ruchu fizycznego, które mogą być wykorzystane
w przypadku dzieci jak i dorosłych.
Metoda Dennisona jest to metoda polegająca na stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju osobowości poprzez zestaw ćwiczeń ruchowych prowadzących do synchronizacji pracy mózgu. Ćwiczenia Gimnastyki Mózgu® pobudzają określone struktury mózgu, mechanizmy integracji myśli i ruchu, dzięki czemu nowy sposób uczenia jest bardziej naturalny, spontaniczny i sprzyja zapamiętywaniu. Ćwiczenia są bezpieczne i łatwe, wykonując je odczuwa się zadowolenie z wysiłku fizycznego.
CELEM METODY DENNISONA JEST:
- aktywizacja mechanizmów naturalnego rozwoju
- integracja funkcji półkul mózgowych
- rozwój ruchowy, intelektualny, emocjonalny
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE ZE STOSOWANIA METODY DENNISONA:
- usprawnianie funkcji percepcyjno- motorycznych
- synchronizacja półkul mózgowych (szybkie i efektywne uczenie się)
- umiejętne gospodarowanie czasem wolnym ( zdolności organizacyjne)
- poprawianie pamięci długo i krótkoterminowej
- pozytywne myślenie (równowaga emocjonalna)
METODA DENNISONA SKIEROWANA JEST DO:
dzieci i młodzieży:
- ze specyficznymi trudnościami w poprawnym pisaniu i czytaniu (dysleksja rozwojowa)
- z zaburzeniami emocjonalno-społecznymi
- ze specyficznymi trudnościami w nauce ( problemy z koncentracją uwagi, pamięcią)
- z niepełnosprawnością intelektualną (upośledzenie umysłowe) i ruchową (z mózgowym porażeniem dziecięcym)
młodzieży i dorosłych w celu:
- radzenia sobie ze stresem i napięciami emocjonalnymi (egzaminy, przeżycia)
- podwyższenia samooceny
- wypracowania odpowiednich wzorców komunikowania się z otoczeniem
Materiały źródłowe: Centrum szkoleń EDUCO Zielona Góra, Autorzy programu – dr P. Dennison oraz E. Dennison
1,694 Liczba odwiedzin, 2 Dzisiaj