Gimnastyka mózgu Metodą Paula Dennisona

(Ostatnia zmiana: 11 października 2010)

 

Podstawy kinezjologii  edukacyjnej

 

Gimnastyka Mózgu jest zarejestrowanym znakiem handlowym Fundacji Kinezjologii Edukacyjnej, USA. Prawo nauczania Gimnastyki Mózgu® posiadają wyłącznie licencjonowani instruktorzy Międzynarodowego Fakultetu Kinezjologii Edukacyjnej.
Dr Paul Dennison jest twórcą kierunku Kinezjologii Edukacyjnej, współautorem programu ćwiczeń Gimnastyki Mózgu®, współzałożycielem Fundacji Kinezjologii Edukacyjnej. Kinezjologia Edukacyjna uczy w teorii i praktyce wykorzystania naturalnego ruchu fizycznego niezbędnego do organizowania pracy mózgu i ciała. Dennison wraz z swoją żoną Gail odkryli ogromne możliwości ruchu fizycznego, które mogą być wykorzystane
w przypadku dzieci jak i dorosłych.
Metoda Dennisona jest to metoda polegająca na stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju osobowości poprzez zestaw ćwiczeń ruchowych prowadzących do synchronizacji pracy mózgu. Ćwiczenia Gimnastyki Mózgu® pobudzają określone struktury mózgu, mechanizmy integracji myśli i ruchu, dzięki czemu nowy sposób uczenia  jest bardziej naturalny, spontaniczny i sprzyja zapamiętywaniu. Ćwiczenia są bezpieczne i łatwe, wykonując je odczuwa się zadowolenie z wysiłku fizycznego.

 

CELEM METODY DENNISONA JEST:

  • aktywizacja mechanizmów naturalnego rozwoju
  • integracja funkcji półkul mózgowych
  • rozwój ruchowy, intelektualny, emocjonalny

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE ZE STOSOWANIA METODY DENNISONA:

  • usprawnianie funkcji percepcyjno- motorycznych
  • synchronizacja półkul mózgowych (szybkie i efektywne uczenie się)
  • umiejętne gospodarowanie czasem wolnym ( zdolności organizacyjne)
  • poprawianie pamięci długo i krótkoterminowej
  • pozytywne myślenie (równowaga emocjonalna)
METODA DENNISONA SKIEROWANA JEST DO:

dzieci i młodzieży:

  • ze specyficznymi trudnościami w poprawnym pisaniu i czytaniu (dysleksja rozwojowa)
  • z zaburzeniami emocjonalno-społecznymi
  • ze specyficznymi trudnościami w nauce ( problemy z koncentracją uwagi, pamięcią)
  • z niepełnosprawnością intelektualną (upośledzenie umysłowe) i ruchową (z mózgowym porażeniem dziecięcym)

młodzieży i dorosłych w celu:

  • radzenia sobie ze stresem i napięciami emocjonalnymi (egzaminy, przeżycia)
  • podwyższenia samooceny
  • wypracowania odpowiednich  wzorców komunikowania się z otoczeniem

 

Materiały źródłowe: Centrum szkoleń EDUCO Zielona Góra, Autorzy programu – dr P. Dennison oraz E. Dennison

 

 399 Liczba odwiedzin,  1 Dzisiaj