PROCEDURA BADANIA UCZNIA Z TRUDNOŚCIAMI W PISANIU I CZYTANIU PRZEZ PORADNIĘ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ W BĘDZINIE
(opracowana na podstawie opracowana na podstawie : Rozp. MEN i S z dnia 11 grudnia 2002r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych( Dz. U. Nr 5 z 2002 r. poz. 46)
1. Zgłoszenia na badania w kierunku dysleksji dokonuje rodzic lub prawny opiekun osobiście w sekretariacie lub telefonicznie.
2. Wskazane jest dostarczenie opinii polonisty, wychowawcy oraz zeszytów (do wglądu) z języka polskiego oraz z ulubionego przedmiotu.
3. Wskazane jest także przed badaniem w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej przeprowadzenie badania okulistycznego i uzyskanie zaświadczenia o stanie wzroku.
4. W celu diagnozy dysleksji wykonuje się w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej badania pedagogiczne, psychologiczne, logopedyczne, które mogą obejmować kilka wizyt.
5. Dla diagnozy dysleksji istotny jest fakt pracy dziecka nad problemem pisania i czytania.
6. Uczeń, który przed wizytą w poradni pracował samodzielnie lub pod opieką rodziców czy też pedagoga w szkole ma obowiązek przedłożyć w poradni ćwiczenia, które wykonywał.
7. Uczeń, który nie pracował nad trudnościami w pisaniu i czytaniu i nie otrzymywał do tej pory żadnej pomocy w tym kierunku zobowiązany jest podjąć pracę wyrównawczą i terapeutyczną w formie:
• samodzielnej pracy ucznia w domu poprzez zadawane partie ćwiczeń przez pedagoga,
• dodatkowych zajęć w szkole,
• zajęć zorganizowanych na terenie poradni.
8. Po okresie udokumentowanej pracy ucznia nad trudnościami poradnia wydaje opinię ( na wniosek rodzica) i stawia diagnozę. Diagnoza ta może stwierdzić dysleksję lub też inne przyczyny zgłoszonych trudności.
9. W trakcie trwania pracy wyrównawczej i diagnozy rodzic na swój wniosek może uzyskać opinię – informację do szkoły o podjętych wobec ucznia działaniach diagnostycznych lub wyrównawczych.
1,157 Liczba odwiedzin, 1 Dzisiaj